Isnin, 17 November 2008

Dahsyatnya Kekuatan Bom Bali : Dari Mana Datangnya ?

Secara peribadi, saya tidak tahu samada isu ini masih relevan atau sudah basi. Namun, atas tanggungjawab menyampaikan maklumat untuk semua, insyaAllah tugas perlu diteruskan.

Apabila meletup dan musnahnya Sari Club, Paddy’s Irish Bar dan sekitar Konsulat AS di Denpasar, Bali tanggal 12 Oktober 2002, seluruh dunia mengeluarkan kenyataan mengutuk tindakan yang dianggap tidak bertamadun ini termasuk umat Islam. Manakan tidak, 202 orang terkorban dan 209 cedera samada parah atau ringan. Angka yang sangat tinggi. Apabila angka yang sangat tinggi, maka sudah tentu bahan yang digunakan untuk operasi tersebut juga berkekuatan yang luar biasa dan pelakunya juga merupakan satu team yang cukup hebat.

Cuba lihat fakta ini :

1) Bom ini telah berjaya mengangkat 2 tan tanah dan tar jalan seperti dihadapan disko Sari-Club.

2) Bom ini mempunyai kekuatan setara dengan 4 ton HE TNT (High Explosive).

3) Media di Indonesia dan lain-lain Negara dengan pantas memaklumkan bahawa bom ini jenis C4 (composition 4).

4) Joe Vialls, pakar bom yang terlibat secara langsung dalam kajian pengeboman Bali membuat keputusan :

a) Bom ini berbahan mikro-nuklear sebanyak 99.78%.

b) Bom ini berbahan murni plutonium 239 tanpa uranium 238, neutron reflector.

c) Plutonium yang digunakan ini diproduksi di Dimona, Negev, Israel.

5) Pengamat intelijen, Soeripto selepas kejadian itu mengatakan bahawa otak pengeboman sedahsyat itu kemungkinan : Amerika (CIA) atau Israel.

6) Pengarah FBI, Amerika, Robert Muller setahun sebelum tragedi telah datang ke Indonesia. Soeripto meyakini kedatangan Robert ada kaitan dengan sikap Indonesia yang agak tenang dan damai (perlahan) dalam menghadapi ‘teroris’ tidak sebagaimana yang dikehendaki Amerika.


(dipetik dari Majalah Sabili keluaran Nov 08)

Dibawah ini tarikh-tarikh penting berkaitan tragedi :

1) Pusat Peranginan Bali di Bom = 12 Okt 2002.

2) As-Syahid Amrozy ditangkap = 07 Nov 2002.

3) As-Syahid Imam Samudera = 21 Nov 2002.

4) As-Syahid Ali Ghufron = 04 Dis 2002.

Jarak tarikh pengeboman dengan tertangkapnya Amrozy hanya mengambil masa selama 26 hari sahaja dan diikuti dengan Imam Samudera dan Ali Ghufron.

Soalnya, benarkah pengeboman ini dilakukan oleh Imam Samudera dan rakan-rakan ?

Jawapannya, boleh jadi benar.Ini berdasarkan pengakuan As-Syahid didalam bukunya Aku Melawan Teroris. Pengakuannya yang jujur, disertakan sebab mengapa Bali dijadikan sasaran, hukum ke atas orang kafir awam yang terbunuh, terjejas pelancongan di Bali dan segalanya diterangkan dengan dalil-dalil Al-Qur’an dan Sunnah walaupun ada beberapa pihak yang membantah buku beliau. Berkali-kali beliau menyebut bahawa aksi ini adalah aksi pembalasan yang setimpal dengan kezaliman Amerika keatas umat Islam.Beliau dan rakan-rakan tidak pernah menarik pengakuan tersebut.

Bermakna :

1) Perancangan Imam Samudera dan teman-teman telah dihidu oleh aparat keamanan Indonesia atau CIA, Amerika atau agen Israel sendiri berdasarkan jenis bom yang digunakan.

2) Saat Imam Samudera memasang bom di tempat-tempat tersebut, boleh jadi ‘pihak-pihak’ ini telah memasangnya lebih awal bagi meledakkan bom tersebut dengan masa yang sama seperti Imam Samudera.

3) Kekuatan bom yang digunakan oleh Imam Samudera boleh jadi sangat rendah berbanding yang dipasang oleh ‘makhluk asing’.

Wallahua’lam.

JANGAN LUPA ! Bangunan WTC Amerika yang tumbang dirempuh tanggal 11 Sept 2001 juga sama kaedahnya walaupun sampai sekarang mereka gagal menuduh Al-Qaeda pimpinan Usamah. Namun, ledakan bangunan ini mesti dibuat dengan dahsyat agar dunia betul-betul simpati melihat tragedi tersebut. Antaranya :

1) Hasil rakaman video mendapati, apabila bangunan WTC dilanggar dibahagian atas, tiba-tiba dibahagian pertengahan bangunan telah terlihat kepulan asap kecil yang keluar dari beberapa sudut. Jelas, bom telah dipasang pada setiap bucu bangunan agar runtuhan berlaku dengan kadar yang cepat dalam masa kurang 10 saat. Mustahil dilanggar pesawat, runtuh dengan waktu sesingkat itu melainkan ada 'alat bantu' lain. Fikirkan..

2) Amerika menyenaraikan beberapa nama anggota Al-Qaeda yang didakwa merampas pesawat tersebut, namun beberapa bulan kemudian, didapati sebahagian besar anggota Al-Qaeda ini semuanya masih hidup dan banyak lagi bukti bahawa tragedy ini dilakukan oleh Amerika sendiri sebagai tiket untuk memerangi gerakan jihad dan menyudutkan umat Islam.

(Rujuk VCD Fakta Sebenar Tragedi WTC yang diterjemahkan oleh Persatuan Pengguna Islam Malaysia )

Catatan 1: Imam Samudera tidak bersetuju apabila istilah ‘orang awam’ digunakan kepada warga Negara Barat yang terkorban di Bali. Hujjahnya, sebelum kejadian tersebut, berkali-kali Amerika memberi amaran bahawa Indonesia lokasi ‘teroris’ saat ini. Banyak zon yang tidak selamat di Indonesia. Bermakna Amerika sendiri telah berjaya menghidu pergerakan para Mujahidin atau memang sengaja diwar-warkan bahaya tersebut untuk mereka meledakkan beberapa tempat di Indonesia, lalu boleh menuduh umat Islam.

Bagi Imam Samudera, kalau berkali-kali amaran telah disampaikan, sepatutnya para pelancong yang disifatkan sebagai ‘orang awam ‘ sudah pasti bimbang menjejakkan kaki ke Indonesia ,apatah lagi di tempat seperti kelab malam itu. Ini bermakna mereka yang mati ini bukan orang yang layak dipanggil ‘orang awam’yang tidak terlibat dengan peperangan , tetapi golongan Kafirin yang memang datang dengan misi dan visi tertentu sehingga seberani itu datang ke tempat tersebut.

Catatan 2: Ikuti terus isi kandungan buku Aku Melawan Teroris. InsyaAllah, ada masa saya sambung isi kandungan yang penting-penting untuk dikongsi. Terserah pada kalian samada mahu menerima atau tidak. Tidak ada paksaan. Wallahua’lam.

Tiada ulasan: