Jumaat, 12 Jun 2009

Dukungan Pada Umat Islam Selatan Thai : Mahasiswa Anjurkan Munajat di Kampus Masing-Masing !

Bismillahirrohmanirrohim.


Rentetan dari peristiwa pembantaian maut ke atas 11 orang umat Islam yang sedang menunaikan solat Isya’ berjama’ah di Masjid Al-Furqan, Kampung Air Tempayan, Sungai Golok, Selatan Thailand tanggal 9 Jun 2009 jam 8.50 mlm (waktu Malaysia) baru-baru ini oleh pihak kuffar Thailand, saya menyeru kepada seluruh umat Islam umumnya dan mahasiswa dimana sahaja anda berada agar segera menganjurkan munajat kepada Allah melalui solat hajat secara berjama’ah di kampus-kampus anda seberapa segera.


Saya mengharapkan agar yang berkesempatan mengaturnya agar dapat kita adakan secara serentak pada malam ini dikampus masing-masing. Mohon kepada Allah agar umat Islam diberi keteguhan dan kekuatan dalam menghadapi ujian ini, diberi kemenangan ke atas mereka dan dan ‘keputusan’ Allah ke atas golongan kuffar yang semakin biadap ke atas umat Islam. Jangan lupa, munajat secara individu untuk kemenangan ke atas umat Islam dimana-mana sahaja mesti diteruskan setiap masa tanpa ada ‘cuti’.


Lebih 3700 orang umat Islam menjadi mangsa konflik berdarah ini sejak tahun 2004 yang lalu. Pertukaran PM ke PM yang lain di Thailand tidak mendatangkan manfaat apa-apa pun kepada umat Islam di wilayah-wilayah ini.


ATUR SEGERA MUNAJAT BERSAMA INI DAN SEBARKAN KEPADA SELURUH SAUDARA-SAUDARA ANDA YANG LAIN. BERDOALAH UNTUK MEREKA DISAAT KITA MAMPU MELAKUKANNYA


Untuk Mahasiswa Malaysia di Aceh : InsyaAllah kita akan laksanakan bersama pada malam ini secara berasingan Muslimin dan Muslimat. Muslimin di Masjid Kubah Hijau (Jln.Inong Balee) Kec.Baitussalam. Muslimat di rumah sewa masing-masing. Selepas Solat Isya'.


Muhammad Fadhlullah Ismail

Peng.Biro Dakwah & Pembangunan Insan

PKPMI-CA 09/10

Tiada ulasan: