Selasa, 27 April 2010

Kemalangan Ngeri Selepas Bercampur Baur Lelaki-Perempuan

[ Pada 08 Jun 2009 yang lalu, saya ada menyampaikan berita mengenai kejadian ngeri yang berlaku ke atas 9 mahasiswa ( 4 lelaki dan 5 perempuan ) dari beberapa university di Malang, Jawa Timur yang terlibat dengan kecelakaan jalanraya ketika pulang dari sebuah pesta. Ia berlaku pada 15 April 2009 dan berita mengenainya disiarkan oleh pelbagai akhbar, website dan juga majalah. Antaranya majalah Qiblati edisi 09. Saya paparkan sekali lagi petikan dari majalah Qiblati ini mengenai kejadian tersebut agar ada manfaat bagi kita semua ]


“…….kejadian ini baru sahaja terjadi beberapa hari lalu, tepatnya pada Hari Rabu malam Khamis tanggal 15 April 2009 di Kota Batu Jawa Timur. Lokasi kejadian ini hanya berjarak lebih 14 km dari kantor Majalah Qiblati dan Kinan.


Hari Rabu malam, sejumlah mahasiswa dan mahasiswi dari berbagai universitas di Malang, bahkan juga dari kampus-kampus yang berlabel Islam, bermaksud mengadakan pesta disebuah vila di Songgoriti, Kota Batu. Tempat ini adalah tempat yang indah, berupa sebuah lembah yang dingin, sejuk dan menyenangkan. Lembah ini terletak di antara 2 gunung yang besar di kota tersebut.


Mereka yang datang pada malam itu berjumlah 17 orang. Kedatangan mereka pada pukul 22.00 bukanlah untuk mensyukuri dan mentadaburi keindahan alam tersebut, akan tetapi justeru menggelar pest aria disana. Mereka berpesta pora dengan iringan muzik yang sangat keras, bahkan sampai ditegur oleh penjaga vila kerana mengganggu penghuni vila yang lain. Satu jam kemudian ,9 orang dari mereka terdiri dari 4 mahasiswa dan 5 mahasiswi dengan menaiki sebuah mobil Daihatsu Taruna meninggalkan vila menuju paying, sebuah tempat wisata yang berada dilereng gunung diatas lembah Songgoriti dan pada pukul 00.10 ,Khamis dinihari mereka turun dan kembali ke Kota Batu.


Saat memasuki jalan Panglima Sudirman yang merupakan jalan utama yang menurun dikota itu, mereka memacu mobil begitu kencang, sampai hanya terlihat seperti kilatan bayangan – kata sebahagian saksi – dan entah kerana apa tiba-tiba mobil yang mereka tumpangi menerjang trotoar dan menabrak (merempuh) sebuah pohon di pinggir jalan tersebut. Suara keras akibat tabrakan ini membangunkan warga sekitar untuk segera memberikan pertolongan. Mereka mendapati sebuah pemandangan yang begitu memilukan.


Sebuah mobil terbelah sampai setengahnya oleh pohon dan 9 penumpang ditemukan tewas dalam kondisi yang sangat mengenaskan. 2 wanita yang duduk dibangku depan terpental keluar mobil dan tergeletak disamping pohon yang masih tetap kokoh berdiri, tidak goyah sedikitpun dan hanya kulitnya sahaja yang menggelupas seakan-akan tidak ada sesuatu pun yang menghantamnya. Lahaula wala quwwata illa billah. Salah satu diantara kedua korban wanita tersebut sudah terpotong kaki kirinya kerana terjepit didalam mobil. Dari dalam mobil tersebut juga didapatkan aroma minuman keras yang kuat walaupun tidak ditemukan satu botolpun minuman keras disana.


Dan yang lebih memilukan lagi, korban kecelakaan tersebut ditemukan dengan pakaian yang sangat tidak pantas, bahkan salah seorang korban wanitanya ditemukan dalam keadaan telanjang ( hanya memakai cd dan bh – pakaian dalam ). Na’uzubillah min zalik….”

http://arruhuljadid86.blogspot.com/2009/06/ambil-iktibar-dari-kejadian-dahsyat-ini.html anda juga boleh membacanya di sini http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=mahasiswa+mahasiswa+kota+malang+korban+pulang+dari+pesta


Foto-foto ngeri dan menginsafkan berkaitan kejadian, boleh dilihat disini http://jaylangkung.com/?p=594&cpage=2 dan disini http://www.kaskus.us/showthread.php?t=2028448 Mohon maaf, saya tidak sanggup memasukkan foto-foto tersebut di blog ini.


MUDAH-MUDAHAN TRAGEDI INI BERMANFAAT BAGI MEREKA YANG MASIH BERAKAL. WALLAHUA’LAM.