Isnin, 31 Mei 2010

Sekitar Lawatan Mahasiswa Fak.Kejuruteraan (Elektrik) UITM ke Aceh

Mereka berkunjung ke Aceh bermula tanggal 28 – 31 Mei 2010.Sekitar jam 12.45 t.hari waktu tempatan, mereka akan berlepas pulang ke Malaysia melalui Airport Bandara Sultan Iskandar Muda. Mahasiswa Fak.Kejuruteraan Elektrik seramai 35 orang (L+P) ini menganjurkan kunjungan ke Aceh melalui kelab di jurusan mereka dengan kerjasama sepenuhnya dari Persatuan Belia Sri Al-Ain (Bersama), Selangor yang diketuai oleh Ust.Hj Mohamad bin Zakaria. Turut serta adalah Ust.Taqiyuddin, pensyarah kanan UITM Shah Alam.


Antara aktiviti yang mereka lakukan adalah, ziarah ke beberapa buah rumah anak yatim (korban Tsunami dan konflik Aceh), ramah mesra bersama mahasiswa Malaysia di Aceh, forum bersama mahasiswa Malaysia di Aceh dan mahasiswa Universitas Syiah Kuala (Unsyiah/USK) dan melawat kesan-kesan tinggalan Tsunami dan lain-lain.


Di bawah ini adalah gambar-gambar sekitar lawatan kebajikan mereka ke rumah anak yatim Bumi Moro (bukan Moro,Filipina ye...). yang terletak di Jalan Mata Ie-Ketapang, Kecamatan Darul Imarah, Kabupaten, Aceh Besar. Ia adalah hasil binaan dari Tentera Laut Indonesia. Jumlah anak yatim disini sekitar 30-an. Yang paling tua bersekolah menengah (ting.4) dan yang paling muda berusia 7 tahun.

2 anak berusia 7 tahun (bukan anak saya..anak yatim..:)
Namanya Bayu Agustian...
Bayu sedang memperkenalkan diri dalam sesi ta'aruf malam tadi..disisinya teman mahasiswa dari Uitm...
Wakil mahasiswa Uitm sedang berbicara..disisinya Teungku (Ustaz) yang menjadi imam di surau rumah anak yatim itu sekaligus pengajar Qur'an kepada mereka...
Seorang mahasiswa Uitm memperkenalkan diri. Hasim namanya...
Sebahagian anak yatim bersama 2 ibu pengasuh mereka
Acara di rumah anak yatim Bumi Moro berakhir selepas Solat Subuh pagi tadi setelah dimulai selepas Asar semalam.

2 ulasan:

hidayah Razak berkata...

salam..akhi, ana dari UPM..kami teringin mau jaulah ke indonesia..mahu mendapatkan semangat jihad para daie disana..insyaALLAH

Amsyahril Syahril berkata...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.