Sabtu, 7 Mac 2009

Masjid Negara dibedil: Saat kehancuran Umno hampir tiba !

Mendengar kedahsyatan ‘layanan’ pihak polis yang menggila dan membabi buta menghadapi gelombang kebangkitan rakyat yang mendesak pelaksanaan B-Inggeris didalam pengajian Matematik dan Sains dihapuskan, semakin meyakinkan saya bahawa hayat Umno hampir selesai.


Himpunan 100 ribu rakyat menolak PPSMI di Masjid Negara hari ini terlihat lebih parah berbanding himpunan Bersih lalu. Manakan tidak, kalau di Kuala Kangsar baru-baru ini, Masjid Ubudiyyah dibedil, kini Masjid Negara pula. Beberapa orang pengsan, disepak diterajang, jatuh dan terkoyak pakaian. Sangat gila aparat keamanan dibawah regim Barisan Nasional ini.


Sebentar tadi, seorang abang membalas SMS saya yang menanyakan suasana demonstrasi: “ Ya. Lebih dahsyat dari Bersih. Dalam demo ni paling teruk aku kena..berguling berdua dengan Salahudin Ayub (YB) tepi Sg.Klang…Fru tembak..ada orang kita kena pukul dan Fru pun kena juga..orang ramai, macam Bersih..”


Seorang teman yang tinggal di KL juga memaklumkan perkara yang sama saat ber’YM’ tadi: “ lagi teruk kali ni..macam Israel tembak..tadi ana kena pemedih mata..pastu dalam tempur Fru tu seluar koyak abis..kaki cedera sikit..ada Fru kena pukul..lagi dahsyat dari Bersih..ana segan dah..tak tahu nak balik camne dengan seluar koyak..ada pakcik tu nak pengsan..pastu boleh lagi pegawai polis tu terajang macam tu depan mata ana..nak nangis tadi..mujur ada kawan dari ISIS tolong hantar rumah..kaki ana cedera..kali pertama kena gas pemedih mata..biasa Fru tembak atas, tapi dia tembak depan orang macam tu..ust nasarudin kata tembak macam Israel..kali ni memang dahsyat..ramai betul..macam rasa zaman perang je..ana rasa kurang betul iman ana..ana terpaksa lari kes cedera..tadi dalam masjid boleh lagi tembak air (pemedih mata)..a.samad said pun kena tangkap..kesian dia..tapi ana nak nangis sebab pengalaman ni mengajar ana..baru ana sedar..orang jadi pimpinan pun sanggup bersama rakyat..”


Makluman terbaru yang diterima menyatakan : 124 orang ditahan setakat ini.


( Terima kasih atas perkongsian maklumat dari kalian untuk paparan diblog ini. Mudah-mudahan kami yang tidak dapat turut serta kerana berada dikejauhan, dapat mengambil sedikit ‘semangat’ untuk terus berjuang dari kalian. InsyaAllah, UMNO sudah menghampiri waktu senja dan hanya menunggu untuk dimakamkan )


Salam perjuangan,

Muhammad Fadhlullah

Aceh Darussalam.


Gambar-gambar demo bantah PPSMI hari ini anda bisa lihat di

http://idhamlim.blogspot.com/

http://pahangdaily.blogspot.com/

dll website dan blog-blog.

1 ulasan:

benci kezaliman berkata...

tunggu kehancuran Umno akan tiba.. tunggu masanya.