Isnin, 30 November 2009

Carilah..nescaya Allah pertemukan, InsyaAllah.

Para Mujahidah

Kata’ib As-Syahid Izzuddin Al-Qassam

( Brigade As-Syahid Izzuddin Al-Qassam )

sayap ketenteraan

Harakatul Muqawwamatul Islamiyyah ( HAMAS ),

Anda ( lelaki ) mungkin sukar mendapatkan wanita seperti mereka di atas yang menggalas senjata di bahu, mengikuti latihan tempur, mempelajari pemasangan bom dan pelancaran roket demi mempertahankan Islam dan tanah air yang dijajah oleh anak-anak kera Yahudi. Namun, anda masih mampu mendapatkan Muslimat yang mempunyai sifat dan sikap seperti mereka.

Mereka adalah wanita yang hidup memikirkan tanggungjawab dan peranan terhadap agama, mereka wanita yang kuat istiqamah dan pegangan prinsip yang jitu, mereka wanita yang menjaga dari sebarang perhubungan yang haram sebelum pernikahan, mereka wanita yang tidak sembarangan bertegur sapa dan bergelak ketawa dengan kaum lelaki tanpa apa-apa keperluan, mereka menjaga urusan ibadah dan hubungan dengan Allah, Al-Qur’an jadi penghibur mereka, mereka bukan wanita yang diam saat mungkar bermaharajalela, mereka wanita yang sedia dipimpin dan siap untuk memimpin, mereka wanita yang berhati-hati dalam menjaga lidah, mereka wanita pencari ilmu untuk beramal dan menyampaikan, mereka wanita yang tidak malu melaksanakan arahan Allah dan berani menzahirkan kebenaran….

Lelaki yang baik untuk wanita yang baik dan sebaliknya..Carilah, usahalah, mohonlah pada Allah…Allah akan pertemukan, InsyaAllah.Ikuti aturan Islam. Jangan atur Islam ikut aturan sendiri.

Tiada ulasan: