Sabtu, 22 Ogos 2009

Mahasiswa KIAS dan MARSAH tiba di Aceh

Alhamdulillah, sekitar jam 2.00 petang (3.00 Malaysia) semalam, rombongan mahasiswa baru dari Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra (KIAS), Kelantan dan MARSAH, Johor selamat tiba di Airport Bandara Sultan Iskandar Muda, Nanggroe Aceh Darussalam. Ketibaan mereka disambut oleh YDP PKPMI-CA, Al-Akh Muhammad Azzar Ismail dan sejumlah Pengerusi Biro-Biro PKPMI-CA 09/10.


Rombongan mahasiswa dari KIAS yang berjumlah 26 orang diketuai oleh Al-Fadhil Ust Ilias bin Ahmad yang merupakan Pegawai Pembangunan dan Kegiatan Pelajar KIAS. Jumlah mahasiswa dari MARSAH pula seramai 9 Muslimin dan 2 Muslimat.


Semua mereka ini akan melanjutkan pengajian ke tahun akhir sekitar 1 tahun setengah di IAIN Ar-Raniry, Nanggroe Aceh Darussalam di pelbagai fakultas seperti Ushuluddin, Syariah dan Dakwah.


Ketibaan mahasiswa dan mahasiswi dari KIAS dan MARSAH semalam, secara rasminya menjadi penutup kehadiran mahasiswa Malaysia ke IAIN Ar-Raniry secara rombongan untuk tahun ini bagi sesi pengajian 2009/2010. Sebelum ini, mahasiswa dari Ma’ahad Tahfiz Malim Nawar, Perak, Taman Pengajian Islam, Kemaman, Terengganu, UNITI, Negeri Sembilan dan KIPSAS, Pahang telah tiba lebih awal.


Kini, jumlah mahasiswa-mahasiswi Malaysia dari pelbagai pusat pengajian yang berada di IAIN Ar-Raniry menjangkau angka 200 orang.


Ahlan wa Sahlan diucapkan…

Selamat Belajar dan Berjuang

Selamat Menyambut Ketibaan Bulan Ramadhan di Bumi Aceh Darussalam.

1 ulasan:

Nik M Hafizul berkata...

bila pulak la mahasiswa dari kuis untuk sampai di bumi ar rainy. ye kan ustaz? ;)