Khamis, 15 Julai 2010

Patutlah Yahudi Kejam dan Zalim kerana…

Yahudi Dalam Talmud


“Wahai anakku, hendaklah engkau lebih mengutamakan fatwa dari para Ahli Kitab (Talmud) daripada ayat-ayat Taurat.” (Erubin 2b-edisi Soncino)


“Bilamana seorang Yahudi tergoda untuk melakukan suatu kejahatan, maka hendaklah ia pergi ke suatu kota di mana ia tidak dikenal orang dan lakukanlah kejahatan itu disana.” (Moed Kattan 17a)


“ Seorang Yahudi tidak wajib membayar upah kepada orang kafir yang bekerja baginya.” (Baba Kamma 37b)


“ Jika seorang Yahudi menemukan barang hilang milik orang kafir, ia tidak wajib mengembalikan kepada pemiliknya.” (Baba Kamma 113b)


“ Jika seorang Yahudi membunuh seorang Cuthea (kafir), tidak ada hukuman mati. Apa yang sudah dicuri oleh seseorang Yahudi boleh dimilikinya.” (Sanhedrin 57a)


“ Kaum kafir ada diluar perlindungan hukum, dan Tuhan membukakan wang mereka kepada Bani Israel.” (Baba Kamma 37b)


“ Orang Yahudi diperbolehkan berdusta untuk menipu orang kafir”. (Baba Kamma 113a)


“ Semua anak keturunan orang kafir tergolong sama dengan binatang.” (Yebamoth 98a)


“ Adam telah bersetubuh dengan semua binatang ketika ia berada di syurga.” (Yebamoth 63a)


“ Seorang Yahudi boleh mengahwini anak perempuan berumur 3 tahun.” (Sanhedrin 55b)


“ Seorang rabbi telah mendebat Tuhan dan mengalahkanNya. Tuhan pun mengakui bahawa rabbi itu memenangkan debat tersebut.” (Baba Mezia 59b)


“ Seorang Yahudi diwajibkan membaca doa berikut ini setiap hari: aku bersyukur ya Tuhanku karena Engkau tidak menjadikan aku seorang kafir, seorang perempuan atau seorang budak (hamba) belian.” (Menahoth 43b – 44a)


Ucapan Pemimpin-Pemimpin Yahudi


“Kita harus menyerang disemua lini (garis tengah). Tidak hanya sebatas wilayah Palestina atau wilayah Israel semata-mata. Kita harus melakukan segala upaya untuk menjamin agar mereka (pelarian Arab – Palestina) tidak akan pernah kembali (ke Palestina).” – David Ben Gurion, mantan PM Israel.


“ Luas Negara Israel tidak ditentukan. Luasnya akan disesuaikan dengan keperluan dan jumlah penduduknya.” – Chaim Weizmann, mantan Presiden Israel.


“ Luas Negara Israel adalah sejauh yang dapat dicapai oleh militer Israel.” – Golda Meir, mantan PM Israel.


“ Usir penduduk yang tidak berduit se-sen pun itu keluar perbatasan (Palestina) dengan cara menutup lapangan kerja. Kedua proses, baik meniadakan mereka dari kepemilikan mahupun pengusiran kaum melarat itu, harus dilaksanakan dengan cara yang sangat hati-hati dan kewaspadaan.” – Theodore Hertzel, pendiri Zionisme Antarabangsa.


“ Kita harus menggunakan terror, pembunuhan, intimidasi, penyitaan tanah dan pemutusan semua pelayanan sosial untuk membersihkan tanah Galilea dari penduduk Arab.” – The Koenig Memorandum 1978.


“ Orang Palestina tidak lain adalah binatang yang berjalan diatas dua kaki.” – Manachem Begin.


“Kita akan gunakan kekuatan secara maksima sehingga orang Palestina akan mendatangi kita dengan merangkak.” – Rafael Eitan, Kepala Staf Tentera Israel.


“ Tiap orang harus bergerak, berlari dan merebut puncak bukit sebanyak mungkin untuk memperluas pemukiman kerana apa yang kita rebut hari ini akan menjadi milik kita untuk selamanya. Apa yang tidak kita rebut akan menjadi milik mereka.” – Ariel Sharon, mantan PM Israel yang kini sedang koma sejak beberapa tahun.


Para Rabbi Yahudi


“Bahkan orang kafir yang baik sekalipun, seluruhnya harus dibunuh.” – Rabbi Simeon Ben Yohai.


“ Orang-orang Arab itu tidak lebih daripada anjing, sesuai ajaran Talmud.” – Rabbi Meir Kahane.


“ Satu juta nyawa orang Arab tidaklah seimbang dengan sepotong kelingking orang Yahudi.” – Rabbi Jaacov Perrin.


“ Sesungguhnya bila kita melihat orang kafir sedang terhanyut atau tenggelam disungai, kita tidak boleh menolongnya. Kalau kita melihat nyawanya sedang terancam, kita tidak boleh menyelamatkannya.” – Rabbi Moses Maimonedes.


Sumber: Majalah Sabili, Indonesia – edisi 24 Jun 2010 / 11 Rejab 1431.


1 ulasan:

محمد حذوان بن حميدان berkata...

perkongsian yg amt berguna..moga ia dpt mmbuka mta hti pmbca..keep blogging 4 ISLAM akhi.. (^_^)