Ahad, 28 Disember 2008

1430 Hijriyyah: Israel Tambah Rekod Hitam Jenayah Atas Umat Islam

Laman web Brigade As-Syahid Izzuddin Al-Qassam http://www.alqassam.cc/arabic/ hari ini melaporkan angka kematian warga awam Palestin meningkat sehingga 282 orang dan kecederaan mencapai angka 700 orang. Hari ini keseluruhan hospital di Ghazzah penuh sesak dengan jenazah para syuhada’ dan mereka yang tercedera. Serangan udara dari pihak Israel di Jalur Ghazzah (Gaza) Sabtu, waktu Zohor kelmarin mendapat reaksi pelabagai pihak.

Antaranya daripada seorang pegawai pertahanan awam Negara Haram Israel, Ofer Shmerling: “ Saya akan bermain muzik hari ini dan merayakan apa yang dilakukan oleh tentera udara Israel”(Harakah). Selain beliau,turut membuat ulasan ialah jurubicara Agen Security Nasional (NSA) Amerika, Gordon Johndroe, “ serangan roket Hamas yang berterusan harus dihentikan. Hamas harus menghentikan aktiviti terorisnya agar masa depan warga Palestin terjamin”( arrahmah.com). Bagi pihak Israel, mereka mengakui akan terus melakukan serangan yang lebih dahsyat daripada Sabtu kelmarin. “Semua yang berkaitan dengan Hamas akan menjadi target” kata jurubicara militer Israel( arrahmah.com).

Hari ini, PM Palestin, Ust Ismail Hanieyah berkata, “"Ada darah di mana-mana, banyak yang terluka dan menjadi korban di tiap rumah dan tiap jalan. Gaza hari ini dihiasi darah. Korban itu boleh bertambah dan boleh lebih banyak lagi yang terluka. Tapi Gaza tak akan pernah hancur dan tak akan pernah menyerah," tegas Haniyeh. "Kami tak akan meninggalkan tanah air kami. Kami tak akan mengibarkan bendera putih dan tak akan berlutut kecuali pada Tuhan," ujar pemimpin Hamas, Ismail Haniyeh seperti dilansir dari Reuters, Minggu (28/12/2008).

Alhamdulillah, saat ini HAMAS sebagai gerakan jihad yang terkehadapan di Palestin mula melakukan aksi serangan balas menggunakan roket Al-Qassam ke beberapa tempat di Israel. HAMAS disenaraikan oleh Amerika sebagai salah satu gerakan terrorist. Allahuakbar !!!

Apa Tanggungjawab Kita ?

1) Adakan Solat Hajat secara individu atau berjamaah secara berterusan mendoakan keselamatan dan kesabaran kepada umat Islam di Palestin, kemenangan kepada Mujahidin Harakatul Muqawwamatil Islamiyyah (HAMAS) dan gerakan jihad lain.

2) Berdoa bersungguh agar Allah menjadikan bumi Ghazzah (Gaza) sebagai neraka bagi tentera Israel dan menghancurkan mereka.

3) Teruskan amalan-amalan sunat yang lain seperti membaca Al-Qur’an dan berzikir.

4) Menyertai gerakan-gerakan Islam mendesak pemerintah Malaysia mengeluarkan kenyataan khusus mengkritik dan mendesak Israel hentikan kezaliman.

5) Sertai himpunan-himpunan membantah kebiadapan Israel yang dianjurkan oleh pertubuhan-pertubuhan Islam.

6) Sampaikan sumbangan seberapa banyak untuk membantu umat Islam disana melalui gerakan Islam.

Untuk perkembangan terkini dan foto-foto serangan di Palestin, layari www.arrahmah.com , http://www.alqassam.cc/arabic/ , http://palestinkini.info/index.php , dan lain-lain website dunia Islam di link blog ini.

JANGAN LUPA:

Hadiri Intifadhah Umat Islam bersama Dewan Pemuda Pas Pusat

di hadapan Kedutaan Amerika Syarikat pada Hari Selasa 30 Dis jam 11.00 pagi.

Tunjukkan Solidariti Anda Kepada Saudara SeAqidah. Korbankan beberapa jam untuk menyatakan sokongan anda kepada umat Islam Palestin.

Tiada ulasan: