Ahad, 2 November 2008

Detik-Detik akhir Amrozi, Imam Samudera dan Mukhlas @ Ali Ghufron

6 tahun berlalu tragedi pengeboman pusat peranginan Bali tanggal 12 Oktober 2002. Entah konspirasi siapa, Wallahua'lam. Tapi setiap tahun pemimpin Australia datang bagi memperingati tragedi ini pada tarikh tersebut dek kerana melibatkan korban di pihak warganya. Setiap tahun jugalah lagu kebangsaan Australia dan Indonesia dinyanyikan bersama di Bali pada tarikh tersebut. Konon untuk menunjukkan simpati pada keluarga mangsa korban.

Tapi tatkala umat Islam di bantai teruk di Palestin, Iraq, Afghanistan, Kashmir, Chechnya, Somalia, Pattani, Moro dan Mindanao serta lain-lain tempat, seluruh dunia kelu dan bodoh tidak berkata seolah-olah itu pergolakan biasa. Malang negara umat Islam dipimpin toghut yang sanggup gadai maruah dihadapan Dajjal Dunia. Bak kata Ketua Majlis Syura FPI wilayah Pekalongan, Said Sungkar menilai majlis peringatan tahunan di Bali sekadar untuk kepentingan asing seolah-olah hendak memencilkan Islam dan menganggap Islam adalah teroris.

Saat ini, ratusan wartawan dari pelbagai media berkumpul di perkampungan Amrozi dan kawasan Nusakumbangan bagi mengikuti perkembangan mengenai hukuman yang masih dirahsiakan tarikhnya. Namun dengan persiapan ribuan polis yang semakin ramai, dijangka hukuman hampir tiba. Sekiranya tindakan bom Bali benar-benar dilakukan oleh mereka dengan 'ijtihad' yang tersilap, mudah-mudahan Allah ampunkan mereka. Jika mereka benar dalam tindakan tersebut, mudah-mudahan Allah mengangkat kemuliaan mereka sebagai syuhada'. Allahuakbar.

Terkini :

- Front Pembela Islam (FPI) anjur Majlis Doa Bersama khas Untuk Amrozi dan kawan-kawan Maghrib ini.

- Amrozi dan kawan-kawan minta isteri saksikan hukuman tembak.

- Amrozi mohon maaf dari isteri dan ahli keluarga.

- Ribuan Polisi berkawal di Nusakumbangan (kawasan hukuman) dan Bali (tempat pengeboman).

- Ratusan Risalah-risalah dan poster menyokong Amrozi dan kawan-kawan sebagai mujahid dan syahid tersebar di Nusakumbangan.

Layari http://www.detik.com sekarang juga.

1 ulasan:

malaysia baru berkata...

Setuju dengan kata-kaya ustaz iaitu:
Sekiranya tindakan bom Bali benar-benar dilakukan oleh mereka dengan 'ijtihad' yang tersilap, mudah-mudahan Allah ampunkan mereka. Jika mereka benar dalam tindakan tersebut, mudah-mudahan Allah mengangkat kemuliaan mereka sebagai syuhada'. Allahuakbar.

Kita bila lagi....
Teruskan perjuangan dakwah.