Sabtu, 8 Ogos 2009

Mahasiswa Baru Dari KIPSAS Tiba di Aceh : Ahlan wa Sahlan…

Jam 3.00 petang (4.00 Malaysia) semalam, seramai 5 mahasiswa dari Kolej Islam Pahang Sultan Ahmad Shah (KIPSAS) tiba di Bandara Sultan Iskandar Muda. Mereka yang terdiri dari 1 orang mahasiswa dan 4 mahasiswi ini akan melanjutkan pengajian ke tahun terakhir di IAIN Ar-Raniry, Nanggroe Aceh Darussalam bagi sesi 2009 / 2010. Bersama mereka adalah Ust Fakhruddin Ishak yang berasal dari Kerdau, Temerloh, Pahang yang menjadi guru pengiring.


Ketibaan mereka disambut oleh YDP PKPMI-CA, Al-Akh Mohammad Azzar Ismail dan beberapa Pengerusi Biro PKPMI-CA yang lain.


Kelihatan dalam gambar dari kiri ke kanan : Ust Fakhruddin Ishak dan mahasiswa baru : Mohd Amin bin Zainol (bert-shirt biru) dan 4 muslimat di belakangnya.


Pada 20 Julai yang lalu, seramai 13 orang mahasiswa dari Malaysia telah tiba ke Aceh iaitu 7 mahasiswa dari Ma’ahad Tahfiz Malim Nawar, Perak, 1 mahasiswa dan 2 mahasiswi dari Taman Pengajian Islam, Kemaman, Terengganu dan 3 mahasiswa serta 1 mahasiswi dari Uniti, Negeri Sembilan.


Makluman yang diterima, InsyaAllah tanggal 21 Ogos, beberapa mahasiwa dari KIAS, Kelantan pula akan tiba. Ketibaan mahasiswa dari Marsah, Johor dan Kitab, Pulau Pinang dijangka akan tiba dalam tarikh yang berdekatan pada Ogos ini juga.

Ahlan wa Sahlan kami ucapkan.



1 ulasan:

shahmin syahidi berkata...

Selamat menjalani tarbiyah di bumi bertuah Aceh Naggroe Darussalam...