Rabu, 27 Ogos 2008

Berakhirnya ‘ jihad ‘ Shahrizat Jalil di Permatang Pauh !

Laungan takbir memecah kesunyian malam di kamar-kamar mahasiwa Malaysia di bumi Acheh, Indonesia malam 26 Ogos semalam. Berita kemenangan besar Dato’ Seri Anwar Ibrahim dalam pilihanraya kecil Permatang Pauh mengalahkan calon Barisan Nasional dan calon bebas sudah dijangkakan oleh banyak pihak termasuk pemimpin UMNO sendiri yang tidak yakin mereka akan menang. Jumlah undi sebanyak 31,195 yang diraih oleh Anwar berbanding calon BN yang hanya mendapat 15,524 undi cukup untuk menutup keangkuhan Barisan Nasional yang mendabik dada bahawa mereka sahaja yang layak mentadbir negara, boleh memberi keamanan kepada rakyat dan menjaga kestabilan politik Malaysia.

Sekitar pertengahan bulan Ogos yang lalu, Timbalan Ketua Pergerakan Wanita UMNO Malaysia, Dato’ Seri Shahrizat Jalil telah mengeluarkan kenyataan dalam satu majlis di Pulau Pinang bahawa “ pilihanraya Permatang Pauh adalah satu jihad kerana kita menghadapi seorang individu yang bercita-cita tinggi mencapai impiannya dan kejayaan peribadi “. Kenyataan ini sudah tentu disasarkan kepada Anwar Ibrahim yang dianggap berjuang untuk kepentingan peribadi untuk menjadi Perdana Menteri.
Hari pertama kenyataan ini keluar di dada akhbar, sebahagian besar rakyat Malaysia sudah tentu ketawa dan geli hati serta memaki hamun Shahrizat. Manakan tidak, seorang individu yang tidak berminat dengan Islam tiba-tiba boleh mengeluarkan ‘seruan jihad’ di Permatang Pauh. “ Hayya bil jihad ya ustazah Shahrizat “ ! Saya cukup yakin, pendokong gerakan Islam di Malaysia tentu masih mengingati dosa-dosa ‘ Mujahidah Shahrizat’ ini.

Dalam isu tangkapan beberapa remaja wanita Melayu di kelab malam The Zouk di Jalan Ampang beberapa tahun yang lalu kerana terlibat dengan minuman keras dan seks, beliaulah yang menjadi pembela terkehadapan sehingga sanggup memaki hamun penguatkuasa JAWI. Tatkala, timbul isu IFC dan murtad, beliaulah yang menjadi pembela dengan alasan hak asasi manusia. Dengan aurat yang terdedah, dada yang tidak dipelihara dan rambut yang terbuka, beliau sanggup melaungkan ‘jihad’ ? Benarlah firman Allah di dalam Surah Al-Baqarah ayat 44 : “ adakah kamu memerintahkan manusia melakukan kebaikan, sedangkan kamu melupakan dirimu sendiri, padahal kamu membaca Al-Kitab. Adakah kamu tidak beraqal ? “
Dengan gabungan padu Shahrizat dan Dato’ Najib, serangan peluru berpandu dilancarkan dengan kelajuan yang sangat tinggi menyerang Anwar. Bermula dengan isu liwat meliwat, agen negara asing, pengkhianat negara, membahayakan bangsa Melayu dan sebagainya. Saya bukanlah penyokong fanatik Dato’ Seri Anwar sehingga membelanya melampau-lampau. Tapi isunya adalah masalah fitnah dan sumpah menyumpah sehingga mempermainkan agama tidak ditakuti sedikitpun oleh pemimpin UMNO mengenai natijah yang bakal mereka terima.
Alhamdulillah, kejahatan pasti akan terzahir juga .‘Imam’ Ramlang Porigi akhirnya dengan penuh perasaan bertanggungjawab mengakui bahawa beliau dipaksa untuk menjadi saksi di dalam majlis ‘sumpah mubahalah’ dari Saiful oleh pegawai khas Dato Najib. Adegan sumpah menyumpah berlanjutan sehingga Dato’ Najib turut serta menjadi pelakon utamanya. Dengan menyebut nama Allah, beliau mengaku dihadapan jama’ah masjid di Permatang Pauh bahawa dia tidak mengenali Altantuya. Najib oh Najib…rakyat Malaysia sedang menunggu gambar kamu dengan Altantuya di Paris terkeluar seperti yang diakui oleh sepupu Altantuya, Amy.

Tahniah Dato' Seri Anwar. Jangan lupa, jutaan manusia mengharapkan anda dapat menyelamatkan Islam di Malaysia dan berusaha ke arah pelaksanaannya. Selamat Islam, maka bangsa dan negara akan selamat ! Yakinlah.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dah siar di Tranungkite.lihat komen disana

http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=News&file=article&sid=15118